Jste zde

Mladá Boleslav by se měla dočkat odlehčení v dopravě

Nevyhovující komunikace, které jsou nyní příčinou kolon v Mladé Boleslavi, by se měly dočkat tolik potřebného dalšího rozšíření nebo modernizace. Stejně tak by mělo dojít k rekonstrukci či výstavbě objízdných tras páteřních komunikaci v majetku kraje. shodli se na tom účastníci schůzky, kterou inicioval Jan Hamáček.

Zúčastnili se jí zástupci ekonomických ministerstev, mladoboleslavští i krajští zastupitelé včetně ministra průmyslu a obchodu Jiřího Havlíčka, primátora Mladé Boleslavi Raduana Nwelatiho nebo radního pro dopravu Středočeského kraje Františka Petrtýla. „Chceme odlehčit dopravě, nynější komunikace již nevyhovují,“ uvedl Jan Hamáček (ČSSD), který byl do Sněmovny zvolen právě za Mladoboleslavsko.

„Projekt, o kterém jsme jednali, by měl vyřešit například rozšíření třídy Václava Klementa, křížení u Kosmonos, nebo sjezd pro kamiony do rozšiřované průmyslové zóny,“ upřesnil Jan Hamáček. V současné době bylo na modernizaci a rozšíření dopravní infrastruktury v okolí Mladé Boleslavi pamatováno ve vládním nařízení, které počítalo s celkovou částkou 790 milionů korun. Lépe vyhovující a komplexnější řešení by si však vyžádalo přes 1,5 miliardy korun. „Jedná se o investici, s jejímž financováním se počítá v příštích pěti letech. Čerpat by se přitom mělo začít za dva roky. Věřím, že jsme dnes udělali důležitý krok pro to, aby vláda aktualizovala své usnesení a částku navýšila,“ věří Jan Hamáček.

Původně se počítalo jen s výstavbou na tzv. severovýchodní tangentu, s rozšířením třídy Václava Klementa a přeložkou mezi Průmyslovou a obcí Plazy, nepočítalo se například s již zmíněným řešením křížení u Kosmonos. Vláda by o aktualizaci usnesení měla jednat nejpozději v říjn

Projekty, se kterými by mělo počítat aktualizované vládní usnesení

 

      · kompletní rozšíření Tř. Václava Klementa (bez křižovatky I/38 X TVK)

· propojení průmyslové zóny Plazy s MÚK Kosmonosy – prodloužení silnice III/0164

· křižovatka I/38 A TVK - Dubaj

· rekonstrukce ulice Boleslavská v Kosmonosech

· prodloužení SVT – přípravné práce (pouze investiční příprava)

· propojení MÚK Kosmonosy a MÚK Bezděčín – chybějící úsek II/610 –přípravné práce (pouze investiční příprava bez výkupu pozemků)

· rekonstrukce objízdných tras – stávající síť (II/268, II/610, III/2768)


Cena celkem 1 578 milonů korun

Další články

Hamáček: Zeman má k ČSSD blíž než Drahoš i Horáček, jsou pravicoví

Sociální demokracie se má podle šéfa Sněmovny Jana Hamáčka zaměřit na to, že skoro 300 miliard odchází formou dividend do zahraničí. „Jde nám o to, aby ty peníze tady zůstaly,“ řekl v rozhovoru pro iDNES.cz. Pozice Bohuslava Sobotky podle něj ohrožena není. A z trojice silných kandidátů na Hrad má k ČSSD podle něj stále nejblíž Miloš Zeman.

Rozhovor na radiu Patriot

Společně s Kateřinou Valachovou byl Jan Hamáček hostem internetového rádia Patriot. Mluvilo se o vzdělávání a o tom, co ČSSD nabízí voličům ve volbách. Celý záznam si můžete poslechnout zde.

Tiscali.cz: Rozhovor nejen o živnostnících

Nejen o tom, co ČSSD udělal pro živnostníky, ale i o ČSSD a o aktuální situaci mluvil Jan Hamáček v rozhovoru pro tiscali.cz. K přečtení je zde.